Image
Top
Navigation

Over Fanny

Helderheid scheppen en van daaruit organisaties en ondernemers de tools geven om hun merk sterk uit te dragen. Daar word ik blij van. Met een achtergrond in PR en communicatiestrategie op zowel commercieel als non profit gebied, combineer ik een commerciële blik moeiteloos met de zachte kant van communicatie.

Say no more, ik wil nu contact

DOING BUSINESS FOR GOOD

Graag investeer ik mijn kennis en energie in organisaties die producten en diensten op de markt brengen, waar de wereld beter van wordt. Zo ontwikkelde ik de branding voor Dopper in start-up fase. Ik zette de eerste communicatieschreden voor de World Port Hackathon, waar tientallen oplossingen worden ontwikkeld met open data van haven gerelateerde bedrijven. Ook werkte ik aan de rebranding van een grote speler in maatschappelijk vastgoed, een organisatie die ervoor zorgt dat honderden mensen fijn en veilig kunnen sporten en naar school gaan.

WERKWIJZE

Kansen zijn er altijd. De kracht van sterke merken is dat ze weten welke kansen echt bijdragen aan hun product of dienst. In nauwe samenwerking met mijn klanten en creatieve partners, schep ik hiervoor de kaders. Ik ben scherp, deel makkelijk, heb sterk strategisch inzicht en werk graag op een informele toon samen. Een kop koffie om elkaar te leren kennen lijkt me het beste begin.

METHODIEKEN

De volgende methodieken kunnen aan de orde zijn tijdens het branding traject:

  • Creatieve exploratie sessies met hele of deel van team
  • Creatieve exploratie sessies met (potentiële) gebruikers
  • Exploratief marktonderzoek (bureau of veld)
  • Strategische sessies in kleine beslisgroepen
  • Kitchen table reviews voor team en beslissers
  • Testen concepten met (potentiële) gebruikers

Ik ben goed bekend met methodieken als Design Thinking, Prototyping, Iteratieve productontwikkeling, User Centered Design en talloze Brainstorm methodes.

PROCES

Merkbouwen kent vaste processen. Het is aan mijn klanten om die processen te vertrouwen en zich eraan te committeren. Het is aan mij om de stappen goed uit te leggen, in te plannen en vorm te geven. Grofweg doorlopen we (enkele van) de volgende stappen. Het liefst betrek ik medewerkers sterk bij dit proces, of geef ik mijn opdrachtgevers tools om dit zelf te doen:

  1. Extern onderzoek (naar doelgroep, concurrenten, inspirerende afwijkende voorbeelden en marktkansen)
  2. Intern onderzoek (naar ambities, drijfveren en cultuur)
  3. Merkstrategie (vanuit onderzoeksconclusies & creatief proces)
  4. Merk conceptontwikkeling (in samenwerking met ontwerpers)
  5. Merk conceptuitwerking (brandbook en branding toolkit)
  6. Ontwikkeling communicatiemiddelen (zoals website)
  7. Implementatie communicatiemiddelen en -strategie
  8. Doorontwikkeling communicatiestrategie & planning
ONLINE

Online speelt al sinds het eerste modem gepiep een grote rol in mijn leven. Ik had het geluk dat mijn vader als informatiedeskundige bij een grote bank werkte en wij dus beschikten over computer en zodra het mogelijk was: internet toegang! In 2004 studeerde ik af met de scriptie ‘PR Online’ waarin ik pre-social media een kader presenteerde waarin organisaties in de nabije toekomst online met hun peers in contact zouden komen. Inmiddels is de scriptie dik ingehaald en adem ik online zonder de waarde van fysieke ontmoetingen uit het oog te verliezen.

PRIVÉ

Naast merkbouwen is er een hele boel tijd voor mooie andere dingen! Sport is onmisbaar voor me (boksen, met racefiets de duinen in, bootcamp, hardlopen), er staat altijd wel een grote reis in de droomplanning en samen met mijn vriend heb ik de zorg over 40+ huiskamerplanten die in onze home jungle van gekkigheid niet weten hoe hard ze moeten groeien.

Yes, ik wil contact & koffie!