
De nieuwe groep start op 30 maart, koop nu jouw early bird ticket!
Hey ontwerper,
maak de merkstrateeg in jezelf wakker.
Stap in de online cursus merkstrategie faciliteren. Speciaal voor grafisch ontwerpers die met meer grip, vrijheid en ruimere budgetten aan hun branding trajecten willen werken.
Soms is het jammer dat je niet én die goede ontwerper én een top merkstrateeg bent ...
Want dan zou je hier niet meer tegenaan lopen:
Je werkt aan mooie huisstijl opdrachten, maar je wordt door de opdrachtgever vooral als uitvoerder gezien.
Je wílt de strategische fase wel graag professioneel aanpakken, maar de opdrachtgever wil er niet voor betalen.
En heel eerlijk gezegd, voel je je soms niet strateeg genoeg om dit aan te bieden.
Want merkstrategie voelt nog als een black box.
En daardoor voel jij je onzeker bij het inrichten en faciliteren van strategische sessies.
Zodat je sterke argumenten mist bij onrealistische heroverwegingen van de klant .
Kortom, je hebt het gevoel niet helemaal vrij te zijn in de creatie fase van branding. Terwijl je juist daarom ontwerper bent. Darn.


Maar wacht even... die strateeg zit gewoon al in je!
Merkstrategie faciliteren als ontwerper is iets wat je kunt leren. Met deze cursus ontwaak jij de strateeg in jezelf.
En zodra die wakker is, dan...
-
Ken je de belangrijkste methodieken om achter de visie, missie, waarden, identiteit en positionering van een organisatie te komen.
-
Faciliteer je strategische sessies met meer gemak.
-
Heb je een dikke stok achter de deur voor als jouw opdrachtgevers plots gekke veranderingen eisen.
-
Voel je je zekerder over jouw rol en kun je dat ook communiceren.
-
Heb je alles in huis om een strategisch voortraject te verkopen en als je wilt, je uurtarief te verhogen.
-
Ervaar je dankzij die sterke merkstrategie veel meer vrijheid tijdens jouw ontwerp-proces.
-
Start je met groeien in een (nog) meer senior ontwerp-rol. Droomopdrachten, here you come!
Geen ellenlange opleiding. Wel toegang tot 10 jaar merkstrategie ervaring, beproefde methodieken & expert tips waarmee je jouw klanten direct een sterkere strategie-fase aanbiedt.
“Hoi Fanny, jouw cursus heeft bij mij een vlam ontwaakt die niet meer te doven is. 😃 Het is voor mij persoonlijk en voor ons bureau een belangrijke en grote stap geweest om te kunnen door groeien naar wat we echt willen zijn.”
Bob van der Vlist

“Ik vind het prettig en leerzaam om te horen en lezen waar de andere deelnemers tegenaan lopen en hoe ze met bepaalde situatie omgaan.”

“De methodieken vind ik geweldig. Voorheen was dit voor mij abracadabra en had ik geen idee hoe andere ontwerpers dan concreet merkstrategie toepasten. Dat is voor mij nu een heel stuk duidelijker geworden.”
Nadio van den Kommer

We’ve got this. Ik neem je mee in al mijn ervaring, do’s & don’ts en mijn favoriete merkstrategie methodieken.

Ik ben Fanny en sinds 2013 ontwikkel ik de onderscheidende merkstrategieën voor MKB organisaties, Start-ups & Scale-ups en ondernemers.
Dit avontuur begon bij Dopper, waar ik samen met het team en de ontwerper het allereerste brandbook opleverde. Dat brandbook bestond uit twee delen: strategie en ontwerp. En dat eerste, daar kun je mij 's nachts voor wakker maken.
Ik heb veel ervaring in het samenwerken met ontwerpers. Daarbij ben ik gecertificeerd coach. Mijn grote doel met deze cursus is dan ook dat ik jou help om zelf met veel meer kennis, gemak en eigenheid het strategische deel van jouw ontwerptrajecten te doorlopen.
In de cursus krijg je mij zoals ik ben. Enthousiast, energiek en bloody serious over dit vak. Ik deel mijn ervaringen & learnings én ik deel alle methodieken die ik zelf gebruik in mijn merkstrategie-trajecten. Te gek als jij erbij bent!
Dit ga je leren
Deze cursus bevat alles waarmee jij met vertrouwen een hoogwaardig strategietraject (klein of groot) aan jouw ontwerp-opdrachten voor opdrachtgevers kunt koppelen.
1: Word gezien als een strategisch ontwerper
Strategische sessies faciliteren en uitwerken gaat beter als je vertrouwen hebt in jezelf. Daarom starten we met deze basis. Ik wil dat jij goed kunt uitleggen aan jouw klanten wat merkstrategie precies is en wat jouw rol is. Je gaat een grotere jas aantrekken. Hoe noem je jezelf en hoe verweef je dit in jouw aanbod?

Mindset: "Wanneer noem ik mezelf een strategisch ontwerper?"

Hoe doen anderen dat en wat kan ik daarvan leren?

Merkstrategie kunnen uitleggen & verkopen aan je klant.

Actie! Zet de eerste stap naar jouw herpositionering.

“De cursus gaf me het laatste zetje om mezelf nu echt merkstrateeg te noemen. Ik heb het zelfs al aan mijn bedrijfsnaam bij KVK toegevoegd.”
Deelnemer Cursus Merkstrategie, Senior Brand Designer
2: De merkstrategie roadmap
Nu we de basis op orde hebben, is het tijd om eens te kijken naar het merkstrategie traject. Want er zijn nogal wat mogelijkheden. Hoe richt je een eenmalige sessie in en hoe pak je het aan als jouw klant meer nodig heeft? Wat is de basis structuur van merkstrategie en hoe neem je je klant daarin mee?

De vier grote onderdelen van merkstrategie.

Hoe bouw je het ultieme traject, groot of klein?

Communicatie met je klant: lekker op één lijn.

Wat doe je als je klant wil dat 'Het morgen af is'?

3: De Merkstrategie Toolkit. Álle methodieken die je nodig hebt.
Sinterklaasavond is er niets bij. Ik doe de deuren wagenwijd open en deel alle tools die ik tijdens merkstrategie-sessies inzet om het verhaal van mijn klanten helder te krijgen. Ik help je ook met de toepassing ervan tijdens sessies.

Tools om élke strategische vraag te beantwoorden.

Van kick-start met teams en visie-piramide tot kernwaarden overzicht en archetypes.

Van doelgroep interviews & persona's, tot markt quick scan en positioneringsmatrixen.

Video-uitleg & werkboek met voorbeelden.

BONUS: draaiboek voorbeelden.
4: Faciliteer geweldige sessies!
Tijdens een sessie mag je helemaal jezelf zijn. Hoe doe je dat? Hoe houd je een sessie dynamisch? Hoe zorg je dat mensen waardevolle input geven? En wat als er enge lui meedoen (de baas bijvoorbeeld:))

Over draaiboeken en time-keeping.

Inzetten van je eigenheid en intuïtie.

"Help, ze doen niet mee!" Wat doe je als de baas het niks vindt?

Tips & trucs waarmee je jouw klant het 'harde werk' laat doen.
5: De grote oplevering.
Aan het eind van de cursus neem ik je mee in hoe ik merkstrategie afrond en oplever. En heel belangrijk: dit is een overdracht aan jezelf. Hoe pak je dat aan?

Hoe je complexe strategie eenvoudig presenteert.

Waarom je merkstrategie nog niet vormgeeft. En hoe dan wel?

HOERA! Zo maak je er een feestje van.

Het Droste effect: jezelf briefen en de klant meenemen.
En dat allemaal voor 379,-
Let op: deze prijs gaat omhoog voor de start op 29 maart. Wil je zeker zijn van een lage prijs? Koop je ticket dan direct.
Vanuit een meer strategische ontwerp-rol komen jouw droom opdrachten plots snel binnen bereik.
“Fanny, je hebt een super relaxte houding, je bent betrokken bij iedereen en je neemt iedereen en iedere vraag en opmerking serieus”
Maartje Schuurmans

“De cursus gaf me het laatste zetje om mezelf nu echt merkstrateeg te noemen. Ik heb het zelfs al aan mijn bedrijfsnaam bij KVK toegevoegd.”
Senior Brand Designer
uit Amsterdam

“De cursus heeft fijne, praktische video's waar je makkelijk doorheen kunt gaan. De methodieken zijn helder uitgelegd en meteen toepasbaar.”
Laura Voet, Brand & Packaging Designer


Voor wie is deze cursus?
Deze cursus is speciaal ontwikkeld voor ontwerpers die branding trajecten aanbieden.
-
De ervaren ontwerper: je hebt ervaring met het strategische onderdeel in branding trajecten. Je wilt jouw methodieken toolbox en facilitatie-skills uitbreiden, zodat je dit stuk steviger kan neerzetten.
-
De junior ontwerper: je hebt al een aantal jaar ervaring met ontwerpen. Je bent klaar om jouw niveau te verhogen en met meer gemak huisstijl trajecten in te gaan.
-
De ontwerper die (nog) geen huisstijlen ontwikkelt: alle methodieken in de cursus zijn ook toepasbaar bij het ontwerpen van bijvoorbeeld campagnes, platforms etc. De focus ligt echter wel op merkbouwen.

Hoe werkt het en wat krijg je allemaal?
Deze online cursus koop je eenmalig en loop je op je eigen tempo door. Je hebt direct toegang tot alle modules. Dus je kunt meteen starten bij de onderdelen die voor jou relevant zijn!

7,5 uur aan compacte video's vol expertise van merkstrateeg Fanny Evers. (€ 1.250)

Werkboek met methodieken, brainstorms, opdrachten en templates voor offertes en intakes. (€ 295)

Toegang tot de hele merkstrategie methodieken toolkit! (€ 995, maar eigenlijk onschatbaar)

Een helder online cursus-platform (desktop en app), je ziet precies waar je bent.

3 maanden toegang tot de community, gezamenlijke kennis, stimulans & buddies. (€ 595)

3 maanden lang begeleiding tijdens live-sessies.

4 live online expert-sessies van 1,5 uur in de eerste maand van de cursus.
(€ 850)

Toegang tot de cursus zo lang deze bestaat!

6 live online Q&A sessies in april, mei en juni. (€ 850)
Totale waarde: € 4.835
Nu: € 435,- early bird
Hierna: € 595,-
We starten op 30 maart met de eerste live expert-sessie. Je krijgt 3 maanden ondersteuning tijdens jouw reis.
Alle prijzen zijn ex. btw.


Dit zijn de redenen om deze cursus te doen (en niet een andere)

De ontwerpers die ik spreek, kopen deze cursus omdat...
-
De cursus precies antwoord geeft op jouw prangende vragen. Hoe zet je een strategisch traject op, welke methodieken zet je in, hoe faciliteer je met gemak en hoe verkoop je dit?
-
Ik een benaderbare expert ben. Er zijn gelikte cursussen van ex-Nike brand managers met 90.000 volgers. Met mij kun je gewoon contact opnemen, ik ben er voor je.
-
Je toegang krijgt tot een énorme bak aan kennis en ervaring. Ik spits me al sinds 2013 toe op merkstrategie.
-
Anders dan andere cursussen over merkstrategie, leer je hier ook facilitatie-skills.
-
Ik werk al bijna 20 jaar intensief met ontwerpers samen. Ik begrijp wat er voor jou speelt.
Veelgestelde vragen
“In de loop der jaren hebben we onze eigen manier ontwikkeld, bijvoorbeeld met kernwaarden-kaartjes. Het werkt goed, maar ik heb nu wel behoefte aan een steviger fundament.”
“Hi Fanny, ik zag jouw cursus voor brand designers / grafisch ontwerpers die richting merkstrategie willen gaan en ik voelde me eigenlijk heel aangesproken. Ik wil dit al een tijdje maar ik weet nog niet helemaal hoe ik het moet aan pakken.”
“Ik voel dat dit niet mijn expertise is, maar wil wel graag dat dat het gaat worden!”

Waarom het slim is om nu in te stappen:
Je bent een voorloper en koopt de cursus voor de allerlaagste prijs. En als onderdeel van de eerste groep gedreven deelnemers kun je direct een merkstrategie-traject verkopen zodra de cursus start!

Waar zou je op wachten?
Stap nu in en versterk je strategie-skills.

7,5 uur aan online video's vól tips & methodieken van Fanny Evers plus video's van alle live sessies.

Ticket voor 4 live thema-sessies van 1,5 uur in de expert-weken van de cursus.

Al je vragen stellen tijdens 6 live Q&A sessies

Waardevolle community, eindelijk openheid over merkstrategie en design!

Werktuig PPO regeling mogelijk.

Levenslang gebruik maken van de merkstrategie methodieken.

3 maanden begeleiding tijdens live sessies & in de online community.
Een enorme professionele
sprong voor maar 435,- (Early bird)
Hierna: € 595,-