Drentea | Merkstrategie en Copy

Hoe groei je van leverancier naar merk?

Drentea is de full-service inrichter uit Emmen en maakt sinds 1955 kantoor- en projectmeubilair voor de zakelijke markt. Hoe kan het dat dan dat ik nog nooit van Drentea had gehoord, maar wel weet dat ik bij mijn eerste werkgever op vintage Gispen stoelen zat? Drentea positioneerde zich voorheen niet als merk, maar als 'leverancier achter de schermen'. En daar is verandering in gekomen!


Nieuwe belofte, nieuw verhaal
Mijn Ready for Branding compagnons Hester en Hein startten dit traject samen met Collette van der Minne, een kei in duurzaamheid-strategie. Tijdens de merkstrategiefase kwam ik erbij kijken: Wat is de kern van de beloften die Drentea doet? Wat betekenen Drentea's kernwaarden in de praktijk? Hoe vormen visie en missie zich in een teksten, die voor iedereen duidelijk maken waar het merk voor staat?


Tagline: Wij zorgen dat morgen werkt
Na flink sparren, hersens kraken, schrijven en ping-pongen waren zowel de merkstrategie als een nieuw manifest voor Drentea klaar. Het verhaal viel op z'n plaats, en eindigde in een dubbelzinnige tagline voor Drentea: Wij zorgen dat morgen werkt.


Live!

Bekijk het nieuwe Drentea op de website. Voor architecten, interieurstylisten en dealers zijn er naast de fabriek en showroom in Emmen ook inspiratiehubs dichterbij. Zo kun je Drentea beleven in Broeinest Rotterdam.


De komende maanden voert Drentea intern en extern haar nieuwe merkidentiteit door en blijven we vanuit Ready for Branding betrokken bij het implementeren van het nieuwe verhaal en identiteit.


Merkbouw team
Hein Alkemade - Strategie, Copy, Projectmanagement


Fanny Evers - Merkstrategie, Copy, PR strategie


Hester Straathof - Design


Collette van der Minne - Duurzaamheidsambities
Wouter van der Sar, Ronald Smits, About The People, INDG – fotografie en beeldmateriaal
Airsolid – UX & digital design

 
 

+31 (0)6 14 66 72 81

©2020 Fanny Evers | Merkbouw    Privacy Statement