Image
Top
Navigation

Retro Warenhuis | Identiteit & branding

Het Retro Warenhuis wil dé plek zijn waar je het goede gevoel van toen vindt. Daarom zoeken ondernemers Hajo Magré en Femke Christiaanse naar ontwerpen van vroeger, die passen bij het leven van nu. Nieuw gemaakt, met de uitstraling van de jaren ’50, ’60 of ’70.

Hajo benaderde mij om hem te helpen het Retro Warenhuis een stuk verder te brengen, in identiteit en branding. In verschillende sessies ontdekten we samen waar het Retro Warenhuis voor staat en hoe de webshop zich verhoudt tot online concurrenten. Ik adviseerde Het Retro Warenhuis in haar positionering, merkpersoonlijkheid, doelgroepen, communicatiekanalen en -toon. Daar vloeide ook een briefing voor de vormgever Fraaie Zaken uit voort, met suggesties voor kleurengamma, beeldgebruik en fonts.

retro-warenhuis-logo-oud-en-nieuw

Het Retro Warenhuis logo voor en na de branding sessies

 

Je zou Hajo een ‘kleine ondernemer’ kunnen noemen. Maar de ambitie en professionaliteit waarmee hij in dit traject stapte zeiden meteen al: laat dat kleine maar weg! Daarbij, klein of groot, het gaat mij altijd om het faciliteren van een ontdekkingstocht die gevoeld en gedragen wordt door de organisatie zelf.

Looptijd: 2016
Skills: Positionering, branding, workshop