Image
Top
Navigation

OLCO adviseert op het gebied van gebruik, exploitatie en ontwikkeling van maatschappelijk vastgoed. De buitenkant van OLCO liep een aantal jaar achter op de binnenkant. En dus werd het hoog tijd om hun nieuwe branding te ontwikkelen.

EEN ACHTERHAALDE BUITENKANT

In een aantal werksessies met het hele OLCO-team definieerden we de eigenschappen die kenmerkend zijn voor de organisatie. De sessies zorgden er ook voor dat alle medewerkers dezelfde richting op bewogen. We toetsten de uitkomsten van deze sessies bij verschillende klanten. “Klopt het dat wij dit zeggen?” “Hoe belangrijk is groots denken voor de klant?”

GROOTS DENKEN CONCREET MAKEN

Zo kwam op een mooi eureka-moment het nieuwe statement ‘Groots denken concreet maken’ naar boven. De oude tagline luidde ofwel ‘maatschappelijk vastgoed’ ofwel ‘conceptueel in denken, strategische in aanpak’. Met de nieuwe tagline gaven we de organisatie consistentie en inspiratie door de dubbele lading.

Een gebouw is succesvol als mensen er graag komen om te bewegen, leren en werken. Hun activiteiten inspireren ons om samen met u groots te denken.

Het oude OLCO logo

Vervolgens ontwikkelden we een visuele identiteit die hierop aansluit. Met groen als hoofdkleur, omdat ‘groen doen’ een sterk OLCO-kenmerk is. De zeshoek als vertaling van plat vlak naar driedimensionaal vlak. En omdat de gebruiker in alle communicatie centraal moet staan, ontwikkelden we een website waarin vorm, boodschap en actie voor hen samenkomen.

BEKIJK DE HELE CASE

Bekijk de hele case op Ready for Branding, de branding agency van waaruit we aan de (her)ontwikkeling van sterke merkidentiteiten werken.

TEAM

Naast team Ready for Branding werken ook mee:
Barbara Slagman (tekst)
Jannes&Mannes (technische realisatie website)
About The People (portretfotografie).