Image
Top
Navigation

“Een gebouw is succesvol als mensen er graag komen om te bewegen, leren en werken. Hun activiteiten inspireren ons om samen met u groots te denken. Uw ambities vertalen wij concreet naar goede en duurzame gebouwen met een gezonde exploitatie. Gebouwen waar gebruikers zich prettig voelen en waar zij met regelmaat en plezier terugkomen. Dáár ligt al sinds de oprichting van OLCO in 1958 ons hart.”  OLCO

 

GROOTS DENKEN CONCREET MAKEN

OLCO vroeg de ontwerpers van Ready for take-off om hun nieuwe branding te ontwikkelen. Omdat RFTO en ik fijn samenwerken en ik mijn expertise in strategie en strategisch creatieve sessies meebreng, was de match snel gemaakt.

In een aantal werksessies met het hele OLCO-team definieerden we de eigenschappen die kenmerkend zijn voor de organisatie en ervoor zorgen dat alle medewerkers dezelfde richting op bewegen. We toetsten de uitkomsten bij verschillende klanten. “Klopt het dat wij dit zeggen?” “Hoe belangrijk is groots denken voor de klant?”

Zo kwam het nieuwe statement ‘Groots denken concreet maken’ naar boven. De oude tagline luidde ofwel ‘maatschappelijk vastgoed’ ofwel ‘conceptueel in denken, strategische in aanpak’.

Het oude OLCO logo

Vervolgens is een visuele identiteit ontwikkeld die hierop aansluit. Groen omdat ‘groen doen’ een sterk OLCO-kenmerk is. De zeshoek als vertaling van plat vlak naar driedimensionaal vlak. En in communicatie staat de gebruiker centraal, dus ontwikkelden we een website waarin vorm, boodschap en actie voor hen samenkomen.

Aan dit projecten werken ook Barbara Slagman (tekst), Jannes&Mannes (technische realisatie website) en About The People (portretfotografie).