Image
Top
Navigation

Healthcoin | Identiteit

Schets van mogelijke Healthcoin promo,  Carrie Zwarts

Schets van mogelijke Healthcoin promo, Carrie Zwarts

Healthcoin is de nieuwe valuta voor een gezond leven. De ondernemers van Bloei zagen dat de grote veranderingen in onze maatschappij (met name zorg) erom vragen dat een gezond levensstijl voor iedereen zo vanzelfsprekend wordt als dagelijks je tanden poetsen.

Ook zagen zij dat nieuwe economieën beginnen op te poppen. Bitcoin is maar een van de vele voorbeelden hiervan.

Met Healthcoin springen zij in op die twee trends. Met Healthcoin word je beloond voor gezonde keuzes (en niet gestraft voor ongezonde:)).

Na twee sessies waarin we in flinke mars langs persona’s, propositie, merkidentiteit & umfeld gingen, kon ik de inhoudelijke briefing voor het ontwikkelen van de visuele identiteit schrijven. Dit stokje werd vervolgens overgenomen door Carrie Zwarts, een vormgever met wie ik al jaren graag samen werk.

Healthcoin is een start-up en lanceerde in het najaar van 2015 in een aantal pilot in Utrecht, Assen en Amsterdam West. Ik ben benieuwd of deze gezonde munt aan zal slaan en hoe de basis merkidentiteit zich zal ontwikkelen.

http://www.healthcoin.nl
http://www.cargodesign.nl 

Looptijd: september & oktober 2015
Skills: merkbouw, workshop facilitatie, schakel tussen concept & vormgeving