Image
Top
Navigation

Drentea | Brand strategy & copy

Drentea is de full-service inrichter uit Emmen en maakt sinds 1955 kantoor- en projectmeubilair voor de zakelijke markt. Nog nooit van gehoord? Maar wel van Gispen en Ahrend? Dat zou zomaar kunnen komen doordat Drentea zich tot op heden niet als merk, maar als ‘leverancier achter de schermen’ positioneerde. 

NIEUWE BELOFTE, NIEUW VERHAAL

Mijn Ready for Branding compagnons startten het traject voor deze mooie, oerhollandse opdrachtgever. Samen met Collette van der Minne, een kei in storytelling voor duurzame organisaties. Gaandeweg het traject kwam ik erbij kijken: Wat is de kern van de beloften van Drentea? Wat betekenen hun kernwaarden in de praktijk? Hoe vormt hun visie en missie zich in een korte tekst, die voor iedereen duidelijk maakt waar ze staan?

SNEAK PEEKS

Na flink sparren, hersens kraken, schrijven en ping-pongen waren zowel de merkstrategie als een nieuw manifest voor Drentea klaar. Het eerste resultaat kun je zien op de tijdelijke one-pager www.wijzorgendatmorgenwerkt.nl. En in inspiratie-hub Broeinest Rotterdam geeft Drentea (interieur)architecten, projectbureaus en dealerpartners sinds 7 juni 2019 een kijkje in haar eigen transitie van office furniture naar future office.

De komende maanden voert Drentea intern en extern haar nieuwe merkidentiteit door en blijven we betrokken bij het implementeren van het nieuwe verhaal en identiteit.

TEAM

Hein Alkemade – Strategie, Copy, Projectmanagement
Fanny Evers – Merkstrategie, Copy, PR strategie
Hester Straathof – Design
Collette van der Minne – Duurzaamheidsambities

LOOPTIJD

Start 2018 – heden

SKILLS

Strategische merkpositionering, Storytelling, Short Copy, PR