Image
Top
Navigation

Drentea | Brand strategy & copy

Drentea is de full-service inrichter uit Emmen en maakt sinds 1955 kantoor- en projectmeubilair voor de zakelijke markt. Nog nooit van gehoord? Maar wel van Gispen en Ahrend? De reden: Drentea positioneerde zich voorheen niet als merk, maar als ‘leverancier achter de schermen’.  En daar is verandering in gekomen!

NIEUWE BELOFTE, NIEUW VERHAAL

Mijn Ready for Branding compagnons Hester en Hein startten dit traject samen met Collette van der Minne, een kei in storytelling voor duurzame organisaties. Tijdens de strategiefase kwam ik erbij kijken: Wat is de kern van de beloften die Drentea doet? Wat betekenen Drentea’s kernwaarden in de praktijk? Hoe vormen visie en missie zich in een teksten, die voor iedereen duidelijk maken waar het merk voor staat?

SNEAK PEEKS

Na flink sparren, hersens kraken, schrijven en ping-pongen waren zowel de merkstrategie als een nieuw manifest voor Drentea klaar. Het eerste resultaat kun je zien op de tijdelijke one-pager www.wijzorgendatmorgenwerkt.nl. En in inspiratie-hub Broeinest Rotterdam geeft Drentea (interieur)architecten, projectbureaus en dealerpartners sinds 7 juni 2019 een kijkje in haar eigen transitie van office furniture naar future office.

De komende maanden voert Drentea intern en extern haar nieuwe merkidentiteit door en blijven we vanuit Ready for Branding betrokken bij het implementeren van het nieuwe verhaal en identiteit.

TEAM

Hein Alkemade – Strategie, Copy, Projectmanagement
Fanny Evers – Merkstrategie, Copy, PR strategie
Hester Straathof – Design
Collette van der Minne – Duurzaamheidsambities

LOOPTIJD

Start 2018 – heden

SKILLS

Strategische merkpositionering, Storytelling, Short Copy, PR