Image
Top
Navigation

Dopper | Positionering & Brandbook

Dopper is een snelgroeiende Nederlandse Social Enterprise. Doppers missie is om mensen te bewegen actief single-use plastic afval te verminderen en om ervoor te zorgen dat iedereen waar ook ter wereld toegang heeft tot veilig drinkwater.

Voor Dopper ontwikkelde ik diverse positioneringssessies voor het hele team en management. Vervolgens ontwikkelde ik samen met creatief Vera de Ruijter (Brainy Days) en ontwerper Evelien van der Zaken (Fraaie Zaken) een uitgebreide set ‘brand identity guidelines’. We herijkten de visie, missie, merkpersoonlijkheid, kernwaarden en tone of voice. Ook bepaalde Dopper drie ‘user cultures’ waar de huidige marketingstrategie op is gebaseerd.

De guidelines worden dagelijks door Dopper en haar partners, PR-bureau en internationale ambassades en distributeurs gebruikt en geven het merk de koers die zo gewenst was.

 

Looptijd: mei t/m november 2013
Skills: strategie, brainstorming, workshop begeleiding, project management, communicatieadvies.

DOPPER WEBSITE DOPPER PLASTIC WAVE