Image
Top
Navigation

Dopper | Concept & Campagne Plastic Wave

In mei 2013 lanceerde Dopper haar ‘Wave en Waterbar’ concept. Tijdens diverse festival kunnen bezoekers al surfend in een vier meter hoge golf gemaakt van 5.000 plastic wegwerpflesjes hun S.O.S. de wereld insturen: verminder plastic afval! Alle surfmoves komen op de Dopper Facebook pagina te staan, die oproept tot een meer duurzame levensstijl.

De 5.000 plastic flessen staan symbool voor de hoeveelheid flesjes die wij ieder kwartier in Nederland weggooien. Het Ride the plastic wave-concept kwam tot stand na een kort maar krachtige brainstorm met verschillende freelancers en de Dopper crew. Door externen aan het team toe te voegen, ontstond er een gave dynamiek waarin plots veel mogelijk was.

Ik was betrokken van conceptfase tot het uitrollen van de wave in Nederland en San Francisco. Daar vormde de golf de introductie van de eerste Dopper ambassade in het buiteland.

Looptijd: 2013 en verder
Skills: brainstorming, conceptontwikkeling, communicatiestrategie, campagne ontwikkeling, project management

DOPPER BRANDBOOK DOPPER WEBSITE