Image
Top
Navigation

Bakker & Schnabel | Branding

Branding Bakker & Schnabel 2018

Bakker & Schnabel is er voor organisaties die een training, congres of evenement willen organiseren zonder daar zelf fulltime mee bezig te zijn. Het familiebedrijf heeft sinds 1996 enorme hospitality expertise opgebouwd en heeft persoonlijk contact met honderden locaties in Nederland en Vlaanderen.

 

POSITIONERING

Voor Bakker & Schnabel ontwikkelde ik samen met de strategisch ontwerpers van Studio het Mes de positionering en nieuwe branding van het merk. Het grote onderscheid ten opzichte van andere boekingsbureaus is de keuze om klanten niet in een strak geautomatiseerde ‘funnel’ te leiden, maar persoonlijk contact en maatwerk voorop te stellen. Dat past. Bekijk hier de website: bakkerenschnabel.nl.

In juli 2018 lanceerde de nieuwe website, ontworpen door Studio het Mes, ontwikkeld door de webbouwers van Jannes & Mannes, met teksten van SEP Schrijft en prachtige portretten van team én van klanten door fotograaf Rogier Chang. Leve een rijk netwerk aan professionele creatieven!

Stef Soons, zelfstandig trainer. Foto: Rogier Chang.

PERSOONLIJK

Een van de kernwaarden van Bakker & Schnabel is ‘persoonlijk’. En dat woord blijft niet alleen op papier staan. In hun hele aanpak staat persoonlijk contact, persoonlijk advies en persoonlijke aandacht voorop. Hun opdrachtgevers werden daarom ook persoonlijk geïnterviewd en geportretteerd. Hier gaat het niet om locatie zoeken, hier gaat het om wat er tijdens een training, evenement of congres gebeurt.

REACTOR PROJECT

Social Designer Daphne van Mourik verzorgde een sessie voor Bakker & Schnabel om de kernwaarden in te bedden in de organisatie. Toen de vraag kwam om ook een nieuwe identiteit te ontwikkelen, koppelde Daphne Bakker & Schnabel aan De Reactor, waar ik onderdeel van uitmaak. Dank je Daphne!

Oude website Bakker & Schnabel

LOOPTIJD

Juni 2017 – Juli 2018

SKILLS

Branding advies, strategische sessies, customer journey, project management, copywriting